(návod
si oblíbilo 151 návštěvníků)
Zábavné soutěže a hry
Postup
Mišmaš - hrají dvě družstva. Jejich úkolem je přinést v určitém časovém limitu co nejvíce věcí začínajících daným písmenem.
Sibiř- úkolem dvou protihráčů je za pomoci svého družstva na sebe navléknout co nejvíce svršků.
Śňůra - svršky se nenavlékají jako u předchozí hry, ale družstvo se snaží svázat z nich co nejdelší šňůru.
Štafeta s mincí - soutěží dvě družstva v zástupech s rozestupy. První mají na hřbetu ruky minci, předají ji druhému bez pomoci druhé ruky, ten třetím atd. Vítězí nejrychlejší družstvo.
Slalom s prutem - vede se co nejrychleji pomocí prutu tenisák slalomem mezi kameny. Může se pořádat jako závod jednotlivců i štafet.
Sbírání kamenů - hráči stojící v kruhu vběhnou na pokyn rozhodčího do menšího kruhu ( uprostřed ) a snaží se posbírat co nejvíce kamínků či jiných malých předmětů. Zvítězí ten hráč, který nasbírá nejvíce předmětů.
Veselé závody - Kdo dál hodí list nezmačkaného papíru A4. Kdo dál vrhne nafouknutým igelitovým pytlíkem ( jako vrh koulí ). Kdo dál dofouká ping-pongový míček. Kdo dál hodí brčkem ( jako oštěpem ). Komu dál uletí vlaštovka z novin.
Odhady - Odhad vzdálenosti ( ke stromu, keři, patníku,... ) Odhad 1 metru provázku ( udělat uzel a přeměřit ). Odhad jedné minuty ( měřit na stopkách ). Odhad jednoho litru vody v kbelíku.
Srážení plechovek - plechovky postavíme do pyramidy ( 5, 4, 3, 2, 1 ). Srážíme buď na jeden pokus nebo na dva či tři, od vyznačené vzdálenosti.
Srážení plechovky - Na pařez se umístí plechovka ( nebo plastová láhev ), soutěžící vezme provaz s připevněným kamenem a snaží se ji krouživým pohybem srazit. Hraje se na čas.
Papírové závody - soutěží dvě družstva. První závodníci mají list novin nebo čtvrtku a mohou šlapat jen na ten list. Pak ho předají dalšímu závodníku.
Hledaná - v okolí hřiště se schová věc ( čepice, bunda,..), soutěžící ji hledají. Kdo ji najde, pošeptá vedoucímu, kde je. Poslední kdo ji najde, prohrává.
Zavěšená krabice - Na větev se pověsí krabice. Vedoucí ji rozhoupe a soutěžící se do ní trefuje třemi míčky. Vítězí ten, kdo má nejvíce zásahů.
Papírové koule - Každý si zhotoví z novin papírovou kouli. Družstva stojí proti sobě v určité vzdálenosti. Jdou proti sobě. Kdo je strefen, vypadává ze hry. Vítězí družstvo kterému zbude víc hráčů.
Omotávaná - Jsou zapotřebí dvě stejná klubka provazů či toaletních papírů. Dvě družstva omotávají určeného hráče. kdo je první hotov, ten vyhrává.
Odmotávaná - obdoba hry omotávaná - s tím, že hráči odmotávají a navíjejí provaz do klubka.
Pahorek - V čase půl hodiny postavit co největší pyramidu z kamenů. Lze určit velikost největšího kamene.
Převážení vody na trakaři - kbelíky, kelímek pro každé družstvo, hodinky metr, nejméně 6 dětí ( 2 družstva ) - na startovní čáru umístíme kbelík s vodou. Po odstartování položí 3. hráč na záda "trakaři" kelímek s vodou a jedou k čáře s prázdným kbelíkem. Třetí hráč kelímek vylije a utíkají zpět pro vodu. ..........Vyhrává družstvo, které má víc vody v kbelíku. Domluvit pravidla, když spadne kelímek.
Plivání vody - ( 2 skupiny ) - Po startu si dítě nabere co nejvíc vody do úst a běží s plnou pusou k cíli. Tam vyplivne obsah pusyy do prázdného kbelíku. Co nejrychleji se vrátí a běží další dítě. Skupina, která je první vystřídaná, vykřikne - stop!! Vedoucí pak změří výšku vody.
Vodbal - prázdné skleněné láhve, pingpongové míčky, prázdné nádoby od jaru. Na hrdlo každé skleněné láhve posadíme míček. Nádoby od jaru naplníme vodou. Úkolem je sestřelit proudem vody míček z láhve. Kolo končí, když spadne míček nebo dojde voda v láhvi.
Zvířátka - jednomu z dětí připevníme na záda jeméno zvířete ( např. kočka , pes,.. ) : Dítě se musí ptát, aby zjistilo, co je za zvířátko ( mám dvě nohy? Žiju na dvoře? ...) Ostatní smí odpovídat pouze ano - ne. Obměna: děti utvoří dvojice - jedno se zvířetem. Dítě bez zvířete se musí pokusit svému partnerovi vysvětlit, co má na zádech - nesmí při tom ale mluvit.
Zvířátka ve tmě - na čtvrtky namalujeme zvířátka - každé dvakrát. Čtvrtky zamícháme a každé dítě si jednu vytáhne. Zhasneme a v nastalé tmě i mitují děti hlasy svých zvířátek ( chrochtají, mňoukají, kvákají, .... ) Vydají se hledat svého dvojníka. Páry, které se našly se posadí ke svému vedoucímu.
Skákadlo - dvě prostěradla, lehké předměty ( míče, balonky, polštáře, plyšáky,...). Hrajeme se dvěma prostěradly. Na okrajích je drží vždy stejný počet dětí. Cílem hry je přesunout pohyby vzhůru a dolů předměty z jednoho prostěradla do druhého.
Sibiř- úkolem dvou protihráčů je za pomoci svého družstva na sebe navléknout co nejvíce svršků.
Śňůra - svršky se nenavlékají jako u předchozí hry, ale družstvo se snaží svázat z nich co nejdelší šňůru.
Štafeta s mincí - soutěží dvě družstva v zástupech s rozestupy. První mají na hřbetu ruky minci, předají ji druhému bez pomoci druhé ruky, ten třetím atd. Vítězí nejrychlejší družstvo.
Slalom s prutem - vede se co nejrychleji pomocí prutu tenisák slalomem mezi kameny. Může se pořádat jako závod jednotlivců i štafet.
Sbírání kamenů - hráči stojící v kruhu vběhnou na pokyn rozhodčího do menšího kruhu ( uprostřed ) a snaží se posbírat co nejvíce kamínků či jiných malých předmětů. Zvítězí ten hráč, který nasbírá nejvíce předmětů.
Veselé závody - Kdo dál hodí list nezmačkaného papíru A4. Kdo dál vrhne nafouknutým igelitovým pytlíkem ( jako vrh koulí ). Kdo dál dofouká ping-pongový míček. Kdo dál hodí brčkem ( jako oštěpem ). Komu dál uletí vlaštovka z novin.
Odhady - Odhad vzdálenosti ( ke stromu, keři, patníku,... ) Odhad 1 metru provázku ( udělat uzel a přeměřit ). Odhad jedné minuty ( měřit na stopkách ). Odhad jednoho litru vody v kbelíku.
Srážení plechovek - plechovky postavíme do pyramidy ( 5, 4, 3, 2, 1 ). Srážíme buď na jeden pokus nebo na dva či tři, od vyznačené vzdálenosti.
Srážení plechovky - Na pařez se umístí plechovka ( nebo plastová láhev ), soutěžící vezme provaz s připevněným kamenem a snaží se ji krouživým pohybem srazit. Hraje se na čas.
Papírové závody - soutěží dvě družstva. První závodníci mají list novin nebo čtvrtku a mohou šlapat jen na ten list. Pak ho předají dalšímu závodníku.
Hledaná - v okolí hřiště se schová věc ( čepice, bunda,..), soutěžící ji hledají. Kdo ji najde, pošeptá vedoucímu, kde je. Poslední kdo ji najde, prohrává.
Zavěšená krabice - Na větev se pověsí krabice. Vedoucí ji rozhoupe a soutěžící se do ní trefuje třemi míčky. Vítězí ten, kdo má nejvíce zásahů.
Papírové koule - Každý si zhotoví z novin papírovou kouli. Družstva stojí proti sobě v určité vzdálenosti. Jdou proti sobě. Kdo je strefen, vypadává ze hry. Vítězí družstvo kterému zbude víc hráčů.
Omotávaná - Jsou zapotřebí dvě stejná klubka provazů či toaletních papírů. Dvě družstva omotávají určeného hráče. kdo je první hotov, ten vyhrává.
Odmotávaná - obdoba hry omotávaná - s tím, že hráči odmotávají a navíjejí provaz do klubka.
Pahorek - V čase půl hodiny postavit co největší pyramidu z kamenů. Lze určit velikost největšího kamene.
Převážení vody na trakaři - kbelíky, kelímek pro každé družstvo, hodinky metr, nejméně 6 dětí ( 2 družstva ) - na startovní čáru umístíme kbelík s vodou. Po odstartování položí 3. hráč na záda "trakaři" kelímek s vodou a jedou k čáře s prázdným kbelíkem. Třetí hráč kelímek vylije a utíkají zpět pro vodu. ..........Vyhrává družstvo, které má víc vody v kbelíku. Domluvit pravidla, když spadne kelímek.
Plivání vody - ( 2 skupiny ) - Po startu si dítě nabere co nejvíc vody do úst a běží s plnou pusou k cíli. Tam vyplivne obsah pusyy do prázdného kbelíku. Co nejrychleji se vrátí a běží další dítě. Skupina, která je první vystřídaná, vykřikne - stop!! Vedoucí pak změří výšku vody.
Vodbal - prázdné skleněné láhve, pingpongové míčky, prázdné nádoby od jaru. Na hrdlo každé skleněné láhve posadíme míček. Nádoby od jaru naplníme vodou. Úkolem je sestřelit proudem vody míček z láhve. Kolo končí, když spadne míček nebo dojde voda v láhvi.
Zvířátka - jednomu z dětí připevníme na záda jeméno zvířete ( např. kočka , pes,.. ) : Dítě se musí ptát, aby zjistilo, co je za zvířátko ( mám dvě nohy? Žiju na dvoře? ...) Ostatní smí odpovídat pouze ano - ne. Obměna: děti utvoří dvojice - jedno se zvířetem. Dítě bez zvířete se musí pokusit svému partnerovi vysvětlit, co má na zádech - nesmí při tom ale mluvit.
Zvířátka ve tmě - na čtvrtky namalujeme zvířátka - každé dvakrát. Čtvrtky zamícháme a každé dítě si jednu vytáhne. Zhasneme a v nastalé tmě i mitují děti hlasy svých zvířátek ( chrochtají, mňoukají, kvákají, .... ) Vydají se hledat svého dvojníka. Páry, které se našly se posadí ke svému vedoucímu.
Skákadlo - dvě prostěradla, lehké předměty ( míče, balonky, polštáře, plyšáky,...). Hrajeme se dvěma prostěradly. Na okrajích je drží vždy stejný počet dětí. Cílem hry je přesunout pohyby vzhůru a dolů předměty z jednoho prostěradla do druhého.
Líbil se vám návod? Podělte se o něj s přáteli
Návody mohou komentovat pouze přihlášení uživatelé
Komentáře k návodu
Zzdenka
(upraveno)
10. 7. 2010, 15:35
Příští týden nám přibude neteřinka, díky za tipy.
muchomurka8
(upraveno)
11. 7. 2010, 8:09
@Zzdenka
Tak snad se děti pobaví a vy budete mít chvilku klid na odpočinek. Krásný den.